Pagina's

maandag 9 april 2012

Droomberoep & hoeveel past er in mijn hersenen?

Waarschuwing: je betreed nu een gevaarlijke zone met gepraat, geklets en onzin. Ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele gebroken botten of opstandige buien. Danku.

Ik vraag me heel vaak (tja, wat is heel vaak?) af wat ik later zal worden. Eerst was het vooral iets waar ik mijn hersenen voor zou moeten gebruiken (want ja, als je vwo doet ben je slim en dan moet je ook wel een goed beroep krijgen -vooroordeel-). Ik vind het eigenlijk stom dat ik vwo doe. Ik red het makkelijk en als ik heel eerlijk ben - niet doorvertellen - doe ik mijn best niet eens. Ik haal soms 10'en en soms 3'en maar over het algemeen sta ik goed (geen enkele onvoldoende) en ik doe het met mijn jaartje-jonger dus gewoon belachelijk goed. En ik weiger om beter mijn best te gaan doen: want wat heb ik er aan als ik negens en tienen sta in plaats van zevens en achten. Ik denk niet dat ik iets saai's ga doen (kantoorbaan o.i.d.) want dat is gewoon niets voor mij. Misschien wordt ik wel advocaat (liegen kan ik, ik weet alleen niet of ik blij wordt van het verdedigen van boeven haha. 

Nu wil ik het even hebben over wat er nou eigenlijk in mijn hoofd past. Ontploft hij nooit? Twee/drie jaar geleden heb ik ooit eens een liedje geluisterd. Vaker dan een keer, moet ik wel zeggen, maar twee á drie jaar later ken ik 'm nogsteeds. De precieze tekst, het perfecte moment... (Het doet er even niet toe welk liedje, het was een parodie en niet geschikt voor eventuele jongeren hier ;p). Hoe raar? Ik heb 'm in die 2 (even vanuitgaand dát het er 2 waren) niet geluisterd en er geen seconde over gedacht (ja dat weet ik zeker). En ik weet 'm nog gewoon. En dat terwijl ik sommige dingen van Duits dus niet onthoud - misschien een gebrek aan concentratie of interesse. Ik weet ook wel dat mensen dingen onthouden maar soms begrijp ik dat van mijzelf gewoon echt niet.

Hopelijk vonden jullie mijn gezeur niet zo erg en hebben jullie er geen trauma's aan over gehouden. Misschien dat jullie mij nog iets beter kennen en hopelijk weten jullie dat ik dit niet 100% meen (over het algemeen dan weer he) en de meeste van dit soort praatjes/columns (als je het de naam column waard vind) zijn bedoeld om het van me af te schrijven. Laat vooral een reactie achter :) Wat snap jij op dit moment echt niet (afgezien van wiskundesommen).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten